Skip to main content

För arbetsgivare.

Med Benefits förmånsportal får ni som företag tillgång till Sveriges bredaste utbud av förmånstjänster. Motivera och engagera till goda vanor på och utanför arbetsplatsen samtidigt som ni slipper tidsödande administration.

Boka demo

För arbetsgivare.

Med Benefits förmånsportal får ni som företag tillgång till Sveriges bredaste utbud av förmånstjänster. Motivera och engagera till goda vanor på och utanför arbetsplatsen samtidigt som ni slipper tidsödande administration.

Boka demo

Powered by Benefits.

Powered by Benefits.

Visa dina medarbetare hur mycket ni bryr er om dem!

Med våra tjänster blir ni inte bara en mer attraktiv arbetsgivare, utan ni sparar också tid och förenklar vardagen för både HR och personal.

Bli en attraktivare arbetsgivare.

Tjänsten gör er attraktivare som arbetsgivare och stärker ert varumärke bland medarbetare – såväl befintliga som framtida.

Experthjälp och Prisbelönad Support.

Som HR-ansvarig får du expertstöd för att utveckla ert förmånserbjudande och skapa ett starkt partnerskap. Vi guidar dig genom förmåner, portalen och dess innehåll.

Säg “hejdå” till administration.

Undvik tidskrävande manuell hantering av kvitton och löneavdrag – låt Benefits ta hand om hela processen åt dig. En smidig och effektiv lösning för både dig och dina medarbetare.

Några anledningar att testa Benefits

Därför väljer företag Benefits:

Marknadens nöjdaste kunder

Vi är personliga och levererar kvalitativa systemlösningar. Det har gjort att 98% av våra kunder valt att förlänga sina avtal.

Bästa pris - minskade kostnader på 35-50%

Skräddarsydda lösningar för att alla kunder är unika. Vi erbjuder flexibla prismodeller baserat på kunders olika behov.

Kundsupport i världsklass

Det är bekräftat, vårt bemötande sticker ut! Våra kundmätningar visar att kundsupporten är en nyckel till vår framgång.

Smidig onboarding

Föredrar ni att onboarda era medarbetare på egen hand eller önskar ni få förstklassig service av Benefits CSM-team? Det är alltid enkelt och smidigt att komma igång med Benefits.

Unik användarupplevelse

Samla fler tjänster hos Söderberg & Partners och dra nytta av administrativa fördelar samtidigt som era medarbetare får en portal för flera områden.

Skräddarsy ert erbjudande.

Skräddarsy ert
erbjudande.

Utforska våra populära lösningar för friskvård och förmåner.

Utforska våra populära lösningar för friskvård och förmåner.

Benefits Play

Följande ingår:

  • Förmånsportal i mobil och dator
  • Kvalitetssäkrat friskvårdsutbud
  • Beställning i portalen med friskvårdsbidrag
  • Digitala friskvårdsutlägg
  • Deals – Personalrabatter
  • Privatbetalning med Swish/betalkort
  • Support – Helpdesk för era medarbetare
  • Studio Administratörsportal
  • Statistikverktyg

Skräddarsy er förmånsportal genom att addera Plustjänster som passar era behov.

Vi hjälper gärna er att frigöra kraften i ert förmånserbjudande. Varmt välkomna att boka en demo så berättar vi mer.

  • Kundanpassad grafisk profil
  • Total kompensation
  • Digitala lönebesked
  • Simuleringsverktyg
  • Digitala val
  • Rekryteringsmodul
  • Kommunikationsmotor
  • Flexibla förmånspotter
  • Lunchförmån
  • Digitala rekvisitioner
  • Förmånscyklar
  • Löneväxling
  • Donationer
  • Med mera

Benefits Play

Följande ingår:

  • Förmånsportal i mobil och dator
  • Kvalitetssäkrat friskvårdsutbud
  • Beställning i portalen med friskvårdsbidrag
  • Digitala friskvårdsutlägg
  • Deals – Personalrabatter
  • Privatbetalning med Swish/betalkort
  • Support – Helpdesk för era medarbetare
  • Studio Administratörsportal
  • Statistikverktyg

PLUSTJÄNSTER

Skräddarsy er förmånsportal genom att addera Plustjänster som passar era behov.

Vi hjälper gärna er att frigöra kraften i ert förmånserbjudande. Varmt välkomna att boka en demo så berättar vi mer.

  • Kundanpassad grafisk profil
  • Total kompensation
  • Digitala lönebesked
  • Simuleringsverktyg
  • Digitala val
  • Rekryteringsmodul
  • Kommunikationsmotor
  • Flexibla förmånspotter
  • Lunchförmån
  • Digitala rekvisitioner
  • Förmånscyklar
  • Löneväxling
  • Donationer
  • Med mera

Våra friskvårdsexperter vägleder dig till val som ökar medarbetarhälsa och hållbarhet. Kontakta oss idag!

Våra friskvårdsexperter vägleder dig till val som ökar medarbetarhälsa och hållbarhet. Kontakta oss idag!

Förmånsportalen som synliggör värdet av all ersättning.

Om ambitionen är att ha Sveriges nöjdaste medarbetare krävs helt enkelt mer. Vi bestämde oss därför för att utveckla en tjänst så bra att den förtjänar sitt rykte som Sveriges bästa förmånsportal. Något vi med en kundlojalitet på 98 procent känner stolhet över.

Så enkelt kommer ni igång med Benefits.

Det är enkelt att komma igång med Benefits! Vårt engagerande och inspirerande friskvårdspaket motiverar medarbetarna till en aktivare och sundare livsstil.

Som arbetsgivare får du tillgång till vårt prisbelönta team som ger dig värdefulla råd vad gäller innehåll och andra strategiska hälso- och förmånsval.

Vanliga frågor

1. Boka en demo

Fyll i vårt kontaktformulär så kontaktar vi dig för att boka en demo när det passar dig. Det tar endast ca 15-30 min.

2. Förslag på lösning

Efter demo-mötet skickar vi ett förslag på den lösning som skulle passa bäst för era behov. I dialog med oss tar vi fram en flexibel lösning så att ni kan få ut det mesta av portalen och samarbetet.

3. Implementering

En av våra kunniga projektledare kommer att guida dig genom implementeringen. Ni bestämmer tillsammans när ni vill lansera er nya förmånsportal.

4. Kontinuerlig utveckling

Efter lanseringen är dina medarbetare välkomna att höra sig till vår kunniga och trevliga support för alla typer av frågor. Vi har även årliga avstämningar med dig för att se hur vi på bästa sätt kan utveckla er portal.

Så enkelt kommer ni igång med Benefits.

Det är enkelt att komma igång med Benefits! Vårt engagerande och inspirerande friskvårdspaket motiverar medarbetarna till en aktivare och sundare livsstil. Som arbetsgivare får du tillgång till vårt prisbelönta team som ger dig värdefulla råd vad gäller innehåll och andra strategiska hälso- och förmånsval.

1. Boka en demo

Fyll i vårt kontaktformulär så kontaktar vi dig för att boka en demo när det passar dig. Det tar endast ca 15-30 min.

2. Förslag på lösning

Efter demo-mötet skickar vi ett förslag på den lösning som skulle passa bäst för era behov.

3. Implementering

En av våra kunniga projektledare kommer att guida dig genom implementeringen. Ni bestämmer tillsammans när ni vill lansera er nya förmånsportal.

4. Kontinuerlig utveckling

Efter lanseringen är dina medarbetare välkomna att höra sig till vår kunniga och trevliga support för alla typer av frågor. Vi har även årliga avstämningar med dig för att se hur vi på bästa sätt kan utveckla er portal.

Vad säger kunderna om oss?

Kundcase

Referens

Akademikliniken

Jag tycker att Benefits absolut uppfyller de behov vi har och vi har bättre kontroll på friskvård.
Läs mer

Referens

RaySearch Labs

Vi valde Benefits för att minska vår administration och öka förmånerna på ett enkelt sätt för våra anställda i en portal.
Läs mer

Referens

LKAB

Jag uppskattar det välfungerande samarbetet med snabb support. De är även snabba på att agera.
Läs mer

Referens

Norrköpings Kommun

Vi uppskattar att systemet är lättanvänt, & det finns ett bra utbud och bra kundsamarbete.
Läs mer

Kundomdömen

“Att erbjuda våra medarbetare en förmånsportal gör oss först och främst till en mer attraktiv arbetsgivare. Förutom att våra medarbetare enkelt kan göra köp och utlägg i Benefits för friskvård, har vi nu också en naturlig plats att där vi kan samla och presentera övriga förmåner inom Euromaster som de anställda har tillgång till.

Det är enkelt och smidigt att använda, både för oss som projektlett och administrerat implementationen men också för alla våra medarbetare inom Euromaster.”

Jennie DowerTeamledare HR Admin & Payroll, Euromaster

“Vi ville erbjuda våra medarbetare ett roligt och starkt förmånspaket där man snyggt och enkelt presenterar företagets egna förmåner och andra erbjudanden. Vi ville ha en sömlös koppling mellan lönesystemet och förmånspaketet och minska den tunga administrationen vi hade tidigare inom HR.

Förväntningarna har infriats och idag administrerar HR i princip ingenting av detta samtidigt som vi ser ett ökat nyttjande av friskvårdstjänster och lunchförmånen hos medarbetarna.”

Emma FundinHR Business Partner på Sefina Pantbank

“Med Benefits ser vi många fördelar men framförallt ett ökat nyttjande av friskvård i organisationen, vilket är positivt. Vi är en relativt liten HR-organisation och hinner inte hantera alla frågor och administration kring friskvård och därför behöver vi ha bra och stabila system att luta oss emot.

Benefits är också väldigt användarvänligt och vi uppskattar den snabba supporten som ges, både för oss själva inom HR men även för den enskilde medarbetaren i företaget.”

Britta BolinHR Manager på Swerim

“Vi ville samla pensioner och förmåner på ett ställe. Vi ville också tydliggöra att vi erbjuder patient-/läkemedelsförmåner för våra anställda. Detta har uppnåtts och samtidigt även en rad administrativa förenklingar som sparar tid. Vi slipper tex. administration för nettolöneavdrag.

Istället använder medarbetaren en privat betalningslösning vid överskjutande belopp för friskvårdsnyttjande. Benefits är också ett väldigt prisvärt alternativ för oss.”

Helene JärteHR-Chef Svefa

“Vi ville få en problemfri administration av friskvård. Slippa hantera utlägg och kvitton och återkommande frågor om vad som är friskvård och inte från medarbetarna som tar mycket tid.

Vi ville också kunna erbjuda medarbetare runtom i landet bra möjligheter till friskvårdstjänster, oavsett var man utgår ifrån. Detta har uppnåtts och vi är jättenöjda med Benefits.”

Ulrika SundvissonEkonomiavdelningen, Vparts AB

“Vi hade använt Benefits tidigare men ville testa att hantera och administrera friskvård själva. Samtidigt är vårt företag inne i en expansiv fas och det visade sig bli alldeles för krångligt och tog för mycket tid att hantera. Vi startade upp på nytt med Benefits hösten 2024.

När vi också använder Payroll, ett lönesystem inom Söderberg & Partners, så blir uppdateringen av medarbetardatan till portalen väldigt smidig. Import mellan Payroll och Benefits sker varje dygn. Genom våra anpassade inställningar i portalen, sköter sig tilldelning av friskvårdsbidrag och åtkomsträttigheter mer eller mindre självt. Vi vet nu att Benefits fungerar på ett sätt som passar oss perfekt.”

Linn LandinOperations på Allshares

Vanliga frågor.

Behöver vi vara kund inom andra affärsområden på Söderberg & Partners för att använda någon av Benefits tjänster?

Benefits tjänster fungerar utmärkt att använda även om ni inte redan är kunder till Söderberg & Partners.

Vilken tjänst ifrån Benefits passar bäst för oss?

Benefits erbjuder olika tjänster särskilt anpassade efter olika kunder behov. Klicka här för att få utforska vårt erbjudande.

Vad är Wellnet?

Wellnet är en av Sveriges tidigare ledande aktörer inom friskvård och hälsa som nu ingår i Söderberg & Partners erbjudande.

Hur hanterar Benefits personuppgifter?

Här hittar du mer information om hur Söderberg & Partners hanterar personuppgifter.

Vilka arbetsgivare erbjuder Benefits?

Klicka här för att se hur våra kunder använder Benefits.

ER HÄLSOSTRATEGISKA PARTNER

Mycket mer än
en förmånsportal.

Vi hjälper dig som arbetsgivare att skapa en hållbar arbetsplats med medarbetare som mår bra och trivs. God hälsa lönar sig och stärker ert arbetsgivarvarumärke!

Boka demo