Skip to main content

Kundomdömen

“Att erbjuda våra medarbetare en förmånsportal gör oss först och främst till en mer attraktiv arbetsgivare. Förutom att våra medarbetare enkelt kan göra köp och utlägg i Benefits för friskvård, har vi nu också en naturlig plats att där vi kan samla och presentera övriga förmåner inom Euromaster som de anställda har tillgång till.

Det är enkelt och smidigt att använda, både för oss som projektlett och administrerat implementationen men också för alla våra medarbetare inom Euromaster.”

Jennie DowerTeamledare HR Admin & Payroll, Euromaster

“Vi ville erbjuda våra medarbetare ett roligt och starkt förmånspaket där man snyggt och enkelt presenterar företagets egna förmåner och andra erbjudanden. Vi ville ha en sömlös koppling mellan lönesystemet och förmånspaketet och minska den tunga administrationen vi hade tidigare inom HR.

Förväntningarna har infriats och idag administrerar HR i princip ingenting av detta samtidigt som vi ser ett ökat nyttjande av friskvårdstjänster och lunchförmånen hos medarbetarna.”

Emma FundinHR Business Partner på Sefina Pantbank

“Med Benefits ser vi många fördelar men framförallt ett ökat nyttjande av friskvård i organisationen, vilket är positivt. Vi är en relativt liten HR-organisation och hinner inte hantera alla frågor och administration kring friskvård och därför behöver vi ha bra och stabila system att luta oss emot.

Benefits är också väldigt användarvänligt och vi uppskattar den snabba supporten som ges, både för oss själva inom HR men även för den enskilde medarbetaren i företaget.”

Britta BolinHR Manager på Swerim

“Vi ville samla pensioner och förmåner på ett ställe. Vi ville också tydliggöra att vi erbjuder patient-/läkemedelsförmåner för våra anställda. Detta har uppnåtts och samtidigt även en rad administrativa förenklingar som sparar tid. Vi slipper tex. administration för nettolöneavdrag.

Istället använder medarbetaren en privat betalningslösning vid överskjutande belopp för friskvårdsnyttjande. Benefits är också ett väldigt prisvärt alternativ för oss.”

Helene JärteHR-Chef Svefa

“Vi ville få en problemfri administration av friskvård. Slippa hantera utlägg och kvitton och återkommande frågor om vad som är friskvård och inte från medarbetarna som tar mycket tid.

Vi ville också kunna erbjuda medarbetare runtom i landet bra möjligheter till friskvårdstjänster, oavsett var man utgår ifrån. Detta har uppnåtts och vi är jättenöjda med Benefits.”

Ulrika SundvissonEkonomiavdelningen, Vparts AB

“Vi hade använt Benefits tidigare men ville testa att hantera och administrera friskvård själva. Samtidigt är vårt företag inne i en expansiv fas och det visade sig bli alldeles för krångligt och tog för mycket tid att hantera. Vi startade upp på nytt med Benefits hösten 2024.

När vi också använder Payroll, ett lönesystem inom Söderberg & Partners, så blir uppdateringen av medarbetardatan till portalen väldigt smidig. Import mellan Payroll och Benefits sker varje dygn. Genom våra anpassade inställningar i portalen, sköter sig tilldelning av friskvårdsbidrag och åtkomsträttigheter mer eller mindre självt. Vi vet nu att Benefits fungerar på ett sätt som passar oss perfekt.”

Linn LandinOperations på Allshares